V dětství je naším nejlepším kamarádem panenka, plyšový medvídek nebo vojáček. Je klíčem do světa fantazie i oporou, když nám není dobře. Hračka nám rozumí, cestuje s námi po světě, je naší zpovědnicí. V historii lidé panenkám přisuzovali nadpřirozené schopnosti, byly spojnicí mezi nimi a přírodou. Panenka jako hračka nejprve fungovala v jednoduchosti a náznaku, postupem času se zvyšovala preciznost a převážilo realistické napodobení člověka. Dnes již nejde jen o obraz, ale o ideál, který se spousta dětí snaží napodobit. Co když se loutka stane náhradou za reálného partnera? Představení pracuje s panenkou jako cestou k rituálu, k přírodě a do fantazie, jako s náhražkou reality, iluzí a snad i dalším vývojovým stupněm člověka.
Na projektu spolupracovali Rostislav Novák a Jakub Kopecký, oba pokračovatelé slavného loutkářského rodu Matěje Kopeckého. Šlo o první inscenaci company v kompletně zahraničním obsazení a premiérově uvedenou na spřáteleném festivalu Cirk-UFF v Trutnově. Pětice umělců, s nimiž Cirk la Putyka navázal dlouhodobou spolupráci, hledala nové cesty manipulace s předmětem, vztah nového cirkusu a loutky, svobody a omezení, reality a iluze. Inspirací byli i lidé, kteří se věnují rituálům, pracují se zvířaty a loutkami, prostor ale dostaly i moderní technologie.